مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

امکانات یک خانه هوشمند چه چیزهایی هستند؟


کنترل روشنایی هوشمند


از آنجا که سیستم های روشنایی سهم عمده ای از مصرف انرژی در ساختمان را به خود اختصاص می دهند. در یک سیستم ساختمان هوشمند با استفاده از سنسورهای تشخیص حضور ، سنسورهای نور محیط و نصب کلید هوشمند علاوه بر امکان تنظیم قرار گرفتن در معرض محیط ، از مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاسته می شود. 

قابلیت روشنایی محیط: در یک خانه هوشمند می توان نور محیط را مطابق با برنامه های مختلف تنظیم کرد که علاوه بر زیباسازی محیط خانه، تاثیر بسزایی در روحیه ساکنان دارد.

بهینه سازی مصرف انرژی: سیستم هوشمند از این مزیت برخوردار است که می تواند میزان روشنایی تعدادی از خطوط را مطابق با شرایط مطلوب از 0 تا 100 درصد خروجی تنظیم کند ، که علاوه بر زیبایی محیط ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.

امکان کنترل سیستم روشنایی با توجه به شدت نور محیط: می توان به طور خودکار تعدادی چراغ خاموش را خاموش کرد تا در صورت کاهش درصد نور محیط از سطح مطلوب و برعکس ، از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

کنترل سیستم روشنایی مبتنی بر سنسور: در محیط های غیر مسکونی ، سیستم روشنایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش می شود و در هنگام شناسایی افراد به طور خودکار فعال می شود.

امکان کنترل و فرماندهی سیستم روشنایی در فضای باز با ارسال پیامک

امکان کنترل و فرماندهی سیستم روشنایی در هر نقطه از خانه از طریق ریموت

امکان کنترل سیستم روشنایی کلیه مناطق از طریق موبایل یا تبلت

امکان کنترل سیستم روشنایی در کلیه مناطق اتاق خواب استاد


سیستم های کنترل درب و پنجره هوشمند


این سیستم هوشمند می تواند به راحتی انواع مختلفی از مدل های پرده، کرکره و سایبان را کنترل کند. در سیستم های هوشمند، پرده ها را می توان به طور خودکار در مواقع مختلف و یا توسط عواملی مانند شدت روشنایی در محیط داخلی و خارجی یا شدت گرمای محیط باز، بدون نیاز به زمان و انرژی برای مدیریت وضعیت پرده، مورد استفاده قرار داد



برای کنترل سیستم خنک کننده و گرمایشی که توسط سیستم تهویه هوا هوشمند پدید آمده است، کاربر دمای پیش فرض را تنظیم میکند. در این حالت، هنگامی که دمای اتاق به حد مطلوب برسد، برنامه از پیش تنظیم شده سیستم خنک کننده و گرمایش را متوقف می کند و این باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

شاید بگویید که این کار با استفاده از  ترموستاتهای سنتی هم امکان پیر است، اما سیستم هوشمند می تواند باز شدن درب یا پنجره به سرعت تشخیص دهد  و شکل کاملا اتوماتیک و خودکار شرمایش و گرمایش را کنترل نماید. اینکار از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.


ویژگی های سیستم های سرمایشی و گرمایشی


امکان کنترل سیستم خنک کننده و گرمایش بر اساس سناریوهای مختلفی از قبیل: ورود ، خروج ، مهمان ، سناریوی خواب و غیره. به عنوان مثال، در سناریوی Exit امکان خنک کردن سیستم از پنل یا از طریق موبایل یا تبلت وجود دارد با اینکار سیستک گرمایشی تمام خانه خاموش خواهد شد.

امکان کنترل و فرماندهی سیستم خنک کننده و گرمایش در با ارسال پیام کوتاه، با فرض اینکه قبل از ورود به خانه با ارسال یک پیام کوتاه، سیستم سرمایشی و گرمایشی را در دمای مورد نظر تنظیم کنید.

امکان کنترل از راه دور

امکان متصل کردن سیستم به تلفن همراه یا تبلت


سیستم کنترل امنیت و حفاظت

برقراری امنیت و امنیت در یک ساختمان مسکونی همواره مورد توجه ساکنان بوده است. در یک خانه هوشمند علاوه بر سیستم های منفعل مانند آژیرها و زنگ خطر ، ردیاب های حضور ، آشکارسازهای شکستگی شیشه ای و حسگرهای در و پنجره ، سیستم های فعال مانند شبیه سازی حضور نیز مورد بحث قرار می گیرد. از جمله امکاناتی که سیستم هوشمند امنیت را در اختیار ساکنان قرار می دهد شامل موارد زیر است:
• امکان فعال سازی سیستم امنیتی بر اساس حالتهای مختلف امنیتی از جمله خروج از خانه ، مسافرت ، شب و ...
• هنگامی که فرد غیرمجاز وارد خانه می شود هشدار می دهد و همچنین در صورت عدم وجود ساکنان خانه هوشمند ، پیامک را به صاحبخانه می فرستد.
• شبیه سازی حضور: در صورت انتخاب حالت امنیتی سیستم هوشمند مسافرتی ، در همان ساعت روز و شب تعداد معینی از چراغ ها را روشن و خاموش کرده و پرده ها را نیز باز و بسته می کنید و فرض بر این است که شخصی در خانه حضور دارد . دارد.
استفاده از قفل هوشمند در ساختمان ها
• هنگام ترک خانه در قالب هشدار یا پیام های صوتی از درها و پنجره ها باز و بسته آگاه باشید
• در صورت بروز آتش سوزی ، سیستم هشدارها یا زنگ های پست صوتی را هشدار داده و در صورت عدم وجود ساکنان ، پیامی را به صاحبخانه می فرستد.

محاسبه مقدار میلگرد مورد نیاز در فونداسیون

در ابتدای هر پروژه ی ساختمان سازی ممکن است شما عزیزان با مسئله ی محاسبه ی قیمت میلگرد به عنوان اصلی ترین عنصر در ساخت و ساز روبرو باشید. به علاوه قیمت آرماتور مصرفی در ساخت متناسب با مقدار مصرف این محصول کاهش یا افزایش می یابد. از همین رو با یک محاسبه سر انگشتی مقدار آرماتور مصرفی در ساختمان که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد می توانید هزینه های پیش رو را برآورد کنید. این مطلب به طور اختصاصی به موضوع محاسبه مقدار میلگرد مورد نیاز در ساختمان دو طبقه خواهد پرداخت.


برای تخمین میلگرد مورد نیاز در ساختمان دو یا چند طبقه ابتدا باید مقدار مقاطع مورد نیاز در فونداسیون دو طبقه ، ستون و سقف محاسبه شده و بعد از آن به بررسی این مقدار در طبقات یک، دو یا بیشتر بپردازیم.


محاسبه میلگرد فونداسیون


مقاطع در پی یا فونداسیون ساختمان به سه صورت طولی، عرضی و تقویتی اجرا می شود. در این ویدئو می توانید نحوه چیدمان میلگرد را در فونداسیون ساختمان مشاهده نمایید. همچنین در ادامه به محاسبه مقدار میلگرد مصرفی در فونداسیون خواهیم پرداخت. این نوع پی که در فیلم زیر مشاهده می نمایید پی گسترده نام دارد به این صورت می باشد که یک دال ضخیم بتن مسلح تمامی سطح را می پوشاند. این پی در مورادی که خاک بستر ضعیف باشد و یا احتمال نشست نامتقارن وجود داشته باشد از این نوع پی استفاده می شود.


همچنین در ساختمان هایی که دارای لنگر واژگونی بزرگ باشد، برای توزیع بارهای وارده در سطوح بزرگ، جهت جلوگیری از Uplift و برای مقابله با فشار هیدرولیکی آب های زیرزمینی باید از این نوع پی استفاده کرد. علاوه بر آن چنانچه زمین پی سست باشد که به صورتی که سطح پوشیده شده پی های منفرد بیشتر از نصف سطح زیربنا باشد از لحاظ اقتصادی به صرفه است که از پی منفرد استفاده شود


مقاطع طولی در پی این مقاطع به صورت طولی در دو ردیف بالا و پایین در فونداسیون ساختمان کار می شوند. برای محاسبه تعداد آرماتور های طولی بکار رفته در فونداسیون باید ابتدا طول مقاطع را با استفاده از دو پارامتر خم میلگرد و طول کاور محاسبه کرد. سپس از حاصلضرب این مقدار در تعداد میلگرد های دو ردیف بالا و پایین می توانید وزن مقاطع طولی در فونداسیون را محاسبه کنید. در تصویر، آرماتور های طولی با خطوط قرمز رنگ مشخص شده اند.


استفاده از کلایمر در ساختمان سازی

سیستم دستگاه کلایمر توسط دو نگهدارنده که معمولا در پشت بام و توسط سیم بکسل به سبد دستگاه کلایمر متصل میشود مورد استفاده قرار میگیرد سیم بکسل های استفاده شده در سیستم های کلایمر از مرغوبترین سیم بکسل ها میباشد نگهدارنده سیستم کلایمر به آسانی قابل حمل به پشت بام می باشد.

هیچگونه سختی در نصب و راه اندازی سیستم کلایمر وجود ندارد.

سبد سیستم های کلایمر را میتوان در عرض اندازهای1 متر،2متر،3متر،4متر،5متر،6متر،7 متر،8 متر مونتاژکرد.

سبد کلایمر را میتوان در اندازه های دلخواه به سفارش مشتری تولید و تحویل مشتری داد.

دستگاه کلایمر را می توان به دو روش تهیه کرد که روش اول خرید کلایمر بسته به نیاز و موقعیت پروژه می باشد و روش دوم اجاره دستگاه کلایمر می باشد.

در هر پروژه می توان بهترین دستگاه کلایمر را با توجه به شرایط هر پروژه اجاره کرد .


امنیت دستگاه کلایمر:


به منظور جلوگیری از بروز حادثه یک سیم(سیم بکسل)یدکی در کلایمر وجود دارد که در صورت بریدگی و مشکل برای سیم اول این یدک همان سیم بکسل دوم از افتادگی سبد دستگاه کلایمر جلوگیری میکند .


کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

تیرآهن یکی از فرآورده های مهم حاصل از فلز آهن می باشد که کاربرد های بسیار زیادی دارد، اما کاربرد عمده ی آن در ساختمان سازی به شمار می آید. فلز آهن پر کاربرد ترین فلز موجود در پوسته ی کره ی زمین است، که می توان گفت در اکثر صنایع موجود در دنیا کاربرد دارد. ساخت محصولات مختلف ار آهن استخراج شده از سنگ آهن یکی از علل کاربردی بودن این فلز می باشد، اما می توان گفت علت اصلی مصرف آهن در اغلب حوزه های صنعتی وجود انواع آلیاژ های متفاوت آن می باشد. فلز آن دارای فرآورده های بسیار زیادی است که در کارخانجات تولید می شوند. یکی از این فرآورده ها که در از الزامات ساختمان سازی به حساب می آید تیر آهن است. تیر آهن در واقع از المان های اساسی و بسیار مهم ساخت هر ساختمانی است. علاوه بر سازه های ساختمانی در برخی پروژه های متفاوت نیز کاربرد دارند، اما کاربرد عمده آن ها در صنایع ساختمان سازی می باشد. تیر ها در واقع وظیفه حمل فشار های تنشی و خمشی وارد بر ساختمان را دارند.


برای اطلاع از به روز ترین قیمت تیرآهن به وبسایت فولاد فیدار مراجعه نمایید.و یا با شماره تماس های ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش فولاد فیدار شما را راهنمایی کنند.


تیرآهن یکی از اعضا اصلی در مجموعه المان های مورد استفاده در سازه های ساختمانی است .در واقع وظیفه اصلی تیر ها تحمل تنش های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمش ناشی از بارهای وارد بر آن و وزن خود تیر است. در طراحی سازه ها معمولاتیر ها بر اساس لنگر خمشی موجود طراحی گشته و ضابطه برش در آن کنترل می گردد. تیر، معمولا در معماری ومهندسی سازه، به عنوان عضوی بلند، مستقیم و منشوری تعریف می شود که برای نگه داری بارهای مختلف وارده در طول عضو طراحی می گردد. البته در کار اجرایی عنوان تیر غالبا فقط به اعضای افقی اطلاق گردیده و به اعضای عمودی ستونگویند.


تیرآهن ها براساس دو استاندارد تولید می شود :


  • تیرآهن استاندارد IPE 
  • تیرآهن استاندارد INP
  • تیرآهن استاندارد IPB ( هاش-H )
  • تیرآهن IPE و INP


کاربرد اصلی تیرآهن در ساختمان های اسکلت فلزی می باشد که به عنوان ستون قرار می گیرد. مورد استفاده آن در ستونها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می باشد , در کشور ما معمولا ستون ها را ازتیر آهن های I دوبل یا با بال پهن های تکی استفاده می نمایند.


در حال حاضر از هر دو نوع استاندارد در بازار ایران موجود می باشد تیر آهن های IPE  وارداتی بیشتر مربوط به کشور های لهستان، اسپانیا، المان و همچنین کره می باشد. البته تیرآهن IPE  کشور چین و روسیه نیز در بازار موجود است، ولی از آنجاییکه این دو کشور از هر دو نوع  استاندارد تیرآهن تولید نمونده اند، لذا مصرف کنندگان محترم بعضی مواقع در تشخیص IPE یا INP بودن محصول این دو کشور دچار مشکل شده و بسیار پیش آمده که پس از خرید و تخلیه کالا در محل ساخت و یا بدتر از این، پس از نیمه ساخت متوجه شده اند که تیر آهن های مورد استفاده آنها از نوع INP  بوده است حال آنکه نقشه آنها بر اساس IPE طراحی شده و دچار ضرر و زیان می گردند.

انواع پانل های گچی یا گچبرگ

پنل گچی ساده (RG یا GKB): پنل های گچی ساده به طور عمومی در سیستم های ســاخت و سـاز خشـک کناف (مانند دیـوارهای جداکننده، دیوارهای پوششی و سقف های کاذب) مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش کرم رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر آبی کناف چاپ شده است.


انواع پانل های گچی


گچبرگ مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مـواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب شده است. پنل های گچی مقاوم در برابر رطوبت در فضاهای مرطوب (مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی) مورد استفـاده قـرار مـی گیرند. این صفحات دارای روکش سبز رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر آبی کناف چاپ شده است.


پنل گچـی مقاوم در برابر حریق (FR یا GKF) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه می باشد. پنل های گچی مقاوم در برابر حریق در محل هایی که نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد (مانند پوشش ستـون ها و تیـرهای فولادی) مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش صورتی رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز کناف چاپ شده است.


پنل گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM یا GKFI) : پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت می باشد. پنل های گچی مقاوم در برابر حـریق و رطوبت در محیط هایـی که به طور همزمان خـواص مقـاومت در برابر حریق و رطوبت مورد نیاز باشد (مانند چاه های تأسیساتی)، مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحـات دارای روکش سبز رنگ بوده و در امتـداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز کناف چاپ شده است.