مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

انواع میخکوب

در این مقاله سعی شده است انواع میخکوب و چگونگی عملکرد آنها توضیح داده شود. این ابزارها برای اتصال سطوح بتنی و فلزی استفاده می شوند و قدرت و کارایی متفاوتی دارند.

ابزار هایی که با استفاده چاشنی کار میکنند و به نام تفنگ میخکوب شناخته میشوند. هدف ما از نوشتن این مقاله، فراهم کردن دانش برای خرید مصالح و ابزار های ساختمانی نظیر این وسیله و لوازم جانبی مورد استفاده در آن مانند میخ و چاشنی است.

در بسیاری از تولیدات مختلف، استادان و افرادی که در این زمینه کار می کنند، روزانه به وسایل کار زیادی از جمله میخکوب به شدت نیاز دارند. در گذشته مردم وقت و انرژی زیادی را صرف کار کردن می کردند و برای زدن یک میخ لازم به صرف زمان زیادی بودند. اما امروزه میخکوب می توانند به سرعت میتواند همان کار ها را انجام دهد.

تفنگ میخکوب از نظر قدرت تقسیم بندی میشود، هر قدر تفنگ پر قدرت تری خریداری کنید میتوانید از ان در کاربردهای سنگین تری استفاده کنید. تفنگ های بتن معمولا پر قدرت تر و انواع چوبی آنها از قدرت کمتری برخوردار هستند.

تایل آکوستیک


تایل آکوستیک، به منظور بهبود کیفیت صدای تولید شده در محیط ساختمان، مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول، همچنین، می تواند انتقال صدای ناخواسته از بیرون را کاهش دهد. انواع مختلفی از محصولات آکوستیک وجود دارد که عبارتند از تایل ها که از طریق شبکه از سقف آویزان می شوند؛ نوعی که مستقیماً بر روی سقف نصب می شوند و بالاخره، نوعی که به سطح دیوار چسبانده می شوند.


تایل گچی آکوستیک در مکان های عمومی از جمله تئاتر ها، سالن های کنسرت، فضاهای اداری، تجاری، درمانی، آموزشی، مذهبی و پارکینگ برای از بین بردن انعکاس صدا استفاده می شود. امروزه، تایل های آکوستیک در طرح های مختلف شبیه به گچ، سنگ یا حتی پارچه، طراحی شده اند و نصب آن ها نیز بسیار آسان است .


از مزایای تایل گچی های آکوستیک نصب سریع و آسان، حذف عملیات رنگ آمیزی، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی تعمیر و نگهداری آسان، تنظیم شرایط آکوستیکی محیط می باشد.


تایل آکوستیک در کشور عربستان تولید می شود و این محصول وارداتی می باشد این تایل در برابر اتش مقاومت دارد وپس از دو دقیقه حرارت روی این تایل این تایل پودر شده این تایل ضد حریق و عایق صوت می باشد.


در دو نوع کراس فیشر-کرمی سوزنی وکراس فیشر-سوزنی تولید می شوند.

سیستم امنیت مجاری خانه


سیستم امنیت مجازی همان سیستم امنیتی اینترنتی، شبکه و سازه هایی از این قبیل است که یکی از حساس ترین مباحث قابل توجه در تامین امنیت و اطلاعات محسوب میشود، و چالش های زیادی را در ذهن محققان به وجود آورده است.

سیستم امنیت جانی افراد

این سیستم بر خلاف سیستم قبلی که تنها به امنیت مجازی میپرداخت، مستقیما با امنیت جان افراد در ارتباط است. این سیستم، بخش هایی مانند موارد زیر را تحت تاثیر قرار میدهد.

  • سیستم اعلام سرقت
  • سیستم اعلام نشت گاز
  • سیستم کنترل ورود و خروج مانند قفل دیجیتال

فولاد چیست؟

اصطلاح فولاد یاپولاد برای آلیاژهای آهن که بین ۰/۰۲۵ تا حدود ۲ درصد کربن دارند بکار می‌رود فولادهای آلیاژی غالبا با فلزهای دیگری نیز همراهند. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.

بخوانید: فولاد آلیاژی چیست؟

**کاربرد انواع مختلف فولاد


از فولادی که تا ۰٫۲ درصد کربن دارد، برای ساختن سیم، لوله و ورق فولاد استفاده می‌شود. فولاد متوسط ۰٫۲ تا ۰٫۶ درصد کربن دارد و آن را برای ساختن ریل، دیگ بخار و قطعات ساختمانی بکار می‌برند. فولادی که ۰٫۶ تا ۱٫۵ درصد کربن دارد، سخت است و از آن برای ساختن ابزارآلات، فنر و کارد و چنگال استفاده می‌شود. فولاد، انواع فراوانی دارد. که همه آن موارد در جدول کلید فولاد قابل دسترس می باشد.

بخوانید: عمر مفید ورق گالوانیزه

**ناخالصی‌های آهن و تولید فولاد


آهنی که از کوره بلند خارج می‌شود، چدن نامیده می‌شود که دارای مقادیری کربن، گوگرد، فسفر، سیلیسیم، منگنز و ناخالصی‌های دیگر است. سوزاندن ناخالصی‌های چدن و  افزودن مقادیر معین از مواد آلیاژ دهنده به آهن دو هدف عمده در فولاد است.

منگنز، فسفر و سیلیسیم در چدن مذاب توسط هوا یا اکسیژن به اکسید تبدیل می‌شوند و با کمک ذوب مناسبی ترکیب شده، به صورت سرباره خارج می‌شوند. گوگرد به صورت سولفید وارد سرباره می‌شود و کربن هم می‌سوزد و مونوکسید کربن (CO) یا دی‌اکسید کربن (CO۲) در می‌آید. چنانچه ناخالصی اصلی منگنز باشد، یک کمک ذوب اسیدی که معمولاً دی‌اکسید سیلسیم (SiO۲) است، بکار می‌برند:

بخوانید تولید ورق گالوانیزه از ورق رنگی

  (MnO + SiO۲ ----> MnSiO۳(l

و چنانچه ناخالصی اصلی سیلسیم یا فسفر باشد (و معمولاً چنین است)، یک کمک ذوب بازی که معمولاً اکسید منیزیم (MgO) یا اکسید کلسیم (CaO) است، اضافه می‌کنند:

    (MgO + SiO۲ ----> MgSiO۲(l

(۶MgO + P۴O۱۰ ----> ۲Mg۳(PO۴)۲(l

تایل سقفی چیست؟

تایل‌های سقفی یا تایل گچی سقفی نوع خاصی از تایل‌ها هستند که برای زیبا سازی سقف‌ها از آنها استفاده می‌شود، این تایل‌ها معمولا در اندازه‌های 60 در 60 سانتی متری تولید می‌شوند و برای زیباسازی ظاهری سقف‌ها استفاده می‌شوند.

مزایای نصب تایل‌های سقفی

  • یکی از کاربردهای گسترده این تایل‌ها در مکان‌هایی است که لوله‌های تاسیسات آنها از سقف یا کنار دیوارها عبور کرده‌اند و نمای نامطلوبی به ساختمان داده‌اند.
  • دیگر اینکه با استفاده از این متریال می‌توان پوشش دیوارها و سقف‌ها را عایق صوتی و حرارتی کرد، تایل‌هایی که قابلیت جذب صوت را دارند، تایل آکوستیک نام دارند.
  • از دیگر مزیت‌های این متریال سرعت پیاده سازی و نصب آنها در مکان‌های مختلف است، که در مقایسه با گچ کاری که زمان استفاده از آن نیاز به نازک کاری و... و همچنین چند روز زمان برای خشک شدن آنها و سپس نقاشی آن است، استفاده از تایل‌های گچی پس از نصب قابل استفاده است.
  • همچنین در طراحی دکوراسیون و پیاده سازی باکس‌های نور مخفی و.. می‌توان از این متریال استفاده کرد. تا فضایی زیبا و بی نظیر از نظر و رنگ و جنس پیاده سازی شود.