مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

نقاشی ساختمان با رنگ روغن یکی از رایج ترین و البته رایج ترین روش های نقاشی ساختمان است؛ دلیل این امر تنوع رنگ روغن ، کاربرد نسبتاً ساده رنگهای روغنی نسبت به سایر روشهای نقاشی ساختمان و البته امکان استفاده از آن در قسمتهای مختلف خانه ، از درها و دیوارها گرفته تا پنجره ها ، سقف و غیره است. .

این روزها که اکثر افراد دوست دارند یا یاد بگیرند که چگونه یک ساختمان را با رنگ روغن بکشند یا می خواهند استاد و متخصص در نقاشی ساختمان شوند ، بنابراین چه راهی بهتر از یک آموزش کامل و دقیق در مورد نقاشی ساختمان روغن ، می توانند از مزایای آن مطلع شوند. و مضرات و نحوه استفاده از رنگ روغن ساختمان پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید تا با همه چیز در مورد ساخت نقاشی با رنگ روغن آشنا شوید.


http://honarkadehrad.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%86%d9%82%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/


رنگ روغن ساختمان چیست؟


رنگ روغن یکی از رایج ترین و اساسی ترین پوشش های دیواری و سقفی است. در ساختمان انواع مختلف رنگ روغن مانند سایر رنگ ها وجود دارد و در حقیقت نوع حلال

 رنگ روغن متفاوت است. البته علاوه بر رنگ روغن ، انواع دیگری از رنگها مانند نقاشی های اکریلیک ، رنگهای چند رنگ ، رنگهای پلاستیکی ، رنگهای بلکا و… نیز وجود دارد ، اما در این مقاله ما به آشنایی با نقاشی ساختمان نقاشی روغنی می پردازیم.

از رنگ روغن می توان برای نقاشی قسمتهای مختلف مانند دیوارها ، درها ، پنجره ها و سقف ها استفاده کرد. البته پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ روغن برای نقاشی سقف استفاده نکنید ، زیرا انعکاس نور را از بین می برد و فضا را تاریک می کند.

​علت قطع شدن صدای تلویزیون


سیگنال صدا ابتدا در مین برد تلویزیون دیکود شده و از حالت دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شود و پردازش اولیه روی آن صورت می گیرد. سپس برای تقویت اصلی به بخش تقویت صدا یا همان آمپلی فایر فرستاده می شود. به همین دلیل باید بخش صدای تلویزیون را در واقع باید بخش تقویت صدا نامگذاری کنیم.
علت قطع شدن صدای تلویزیون چیست؟
بخش تقویت صدای تلویزیون معمولا به دو صورت کلی ساخته می شود:
به صورت بخشی از مین برد تلویزیون
ولتاژ تغذیه بخش صدای تلویزیون در برد پاور و به صورت یک ولتاژ جداگانه و مخصوص برای این بخش تولید می شود. ولتاژ تغذیه بخش تقویت صدای تلویزیون معمولا بین 12 تا 24 ولت است.

سیگنال صدای تولید شده در Pre Amplifier مورد پردازش قرار می گیرد. در بخش Amplifier تقویت نهایی روی ان صورت می گیرد و برای قابل شنیده شدن به بلندگوی تلویزیون فرستاده می شود.

وقتی با قطع شدن صدای تلویزیون مواجه می شویم و علت قطع شدن صدای تلویزیون را جستجو می کنیم یعنی در مسیر تولید ، پردازش ، تقویت صدا و انتقال به بلندگو اختلالی پیش آمده است و یا ولتاژ تغذیه این بخش قطع شده است

ورق سیاه چیست


ورق سیاه نوعی فلز مسطح از آهن است که کاملا صیقل خورده می‌باشد. ورق به صورت کلی به دو شکل رول و برش خورده تولید می‌شود.یکی از مهم ترین دسته آهن آلات ورق می‌باشد. باید این را هم بدانیم که ورق سیاه همان نورد گرم است.برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی و قیمت ورق آلیاژی به وبسایت تجارت فلز مراجعه کنید.نورد گرم به دو بخش معمولی و صنعتی تقسیم می‌شود، که هر کدام از این ورق ها استاندارد های متفاوتی دارد.چگونگی تولید ورق سیاهدر نورد گرم، تختال‌ها پس از گرم شدن در دمای نزدیک ذوب، پوسته زدایی میشود و در ضخامت های ۱٫۲ تا ۱۶ میلیمتر میرسد و به صورت کلاف تولید و وارد بازار میشود.استفاده از دو فناوری برای تولید ورق سیاهنورد سرد: به عملیاتی که در نورد سرد صورت میگیرد، به محصول نهایی ان ورق روغنی میگویند.نورد گرم: به عملیاتی در نورد گرم صورت میگیرد، محصول نهایی ان ورق-سیاه نام دارد.نورد گرم به دو روش وارد بازار میشودورق هایی که با ضخامت ۱٫۵ کمتر باشد به صورت رول عرضه میشود،به دلیل ضخامت کم فرم گیری راحتی دارد.ولی ورق هایی که از ضخامت ۱٫۵ بیشتر باشد به دلیل فرم گیری سخت آن را به صورت شیت یا همان به تکه های مستطیل به اندازه های دلخواه برش میزنند.ویژگی های ورق سیاه

  • انعطاف پذیری

  • کاهش هزینه

  • پوشش دهی سطح

  • اسان تر شدن نظارت

گالوانیزه گرم


گالوانیزه گرم یک فرآیند توسعه برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد و آهن است. این روش به نسبت سایر روش های پوشش دارای مزایایی می باشد .که در ادامه این نوشته سایت گالوانیزه گرم آذر تیمور به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

مزایای گالوانیزه گرم
1 – عمر طولانی

یکی از مزیت های گالوانیزه گرم ماندگاری آن برای بیش از 50 سال است البته این مورد به محیطی که در آن استفاده می شود نیز وابسته می باشد واما در نهایت نیز تعمیر و بازساز یآن به فرآیند پیچیده نیاز نداشته و آسان می باشد .

2 – هزینه ابتدایی رقابتی

استفاده از گالوانیزه گرم به نسبت سایر روش های پوشش از هزینه ی کمتری برخوردار بوده و مقرون به صرفه می باشد .علت آن نیز سادگی آن می باشد .زیرا برای مثال روشی مثل نقاشی بسیار کار فشرده تری در مقایسه با روش گالوانیزه گرم می باشد و به مکانیزم پیچیده تری نیاز دارد.

3 – پایین ترین هزینه مادام العمر

هزینه اولیه کم و عمر طولانی گالوانیزه مناسب ترین و اقتصادی روش حفاظت از فولاد برای مدت طولانی می باشد . همچنین گالوانیزه گرم از هیچ هزینه تعمیر و نگهداری و یا هزینه بسیار کمی برخوردار است . همچنین این روش همیشه در دسترس بوده و دارای مشکلاتی مانند محدودیت های امنیتی نمی باشد.

4 – قابلیت اطمینان

روند گالوانیزه گرم ساده بوده و به راحتی قابل کنترل می باشد . ضخامت پوشش روی منظم ، قابل پیش بینی و به راحتی قابل کنترل است. گالوانیزه گرم یکی از چند پوشش است که به طور کامل توسط استاندارد بریتانیا (BS EN ISO 1461) تعریف شده است. برای پوشش لوله گالوانیزه و لوله گلخانه و لوله قزوین استفاده میشود.

5 – سرعت

پوشش کامل با روش گالوانیزه گرم به زمان حدودا یک ساعت نیاز دارد که نشان دهنده سرعت این روش می باشد .برای مثال پوشش با استفاده از رنگ به یک هفته زمان نیاز دارد.

6 – پوشش مستحکم

گالوانیزه گرم روش منحصر بفرد می باشد .با این روش فولاد با روی پیوند می خورد هیچ فرآیند پوشش دیگر دارای این ویژگی نمی باشد. نتیجه پوشش به وسیله گالوانیزه گرم فولادی با مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی در طول حمل و نقل ، نگهداری ، ساخت و ساز می باشد که این ویژگی موجب می شود بتوان این قطعات را به سراسر جهان ارسال کرد .

7 – پوشش کامل

با فرو بردن فولاد در روی مذاب ، تمام قسمت های سطح فولاد پوشش داده می شود داخل، خارج، گوشه ها و شکاف های باریک که در روش های دیگر سخت یاغیر ممکن خواهد بود در روش گالوانیزه گرم به راحتی پوشیده می شوند.

8- حفاظت به سه روش

پوششهای گالوانیزه به سه روش از فولاد محافظت می کنند:

محافظت در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب که موجب می شود این فرسودگی با سرعت بسیار آهسته تری انجام شود و از فولاد برای مدت طولانی محافظت می کند .

در این روش از هر ناحیه کوچک از فولاد در برابر حفاری، برش و یا آسیب تصادفی حفاظت می کند .

اگر ناحیه آسیب دیده بزرگتر باشد نیز این روش از زنگ زدگی فولاد جلوگیری می کند و به طور کامل از فولاد و آهن محافظت می کند .

9 – سهولت بررسی

فولاد گالوانیزه بعد از پایان مراحل گالوانیزه گرم به راحتی قابل بررسی می باشد ضخامت آن را براساس BS EN ISO 1461 سنجیده و با پروب های الکترونیکی اندازه گیری می شود .

قیمت نمای ساختمان جی اف ار سی

قیمت نما ی جی اف ار سی با نوع طرح نما ، اندازه پانل ها ، حجم پروژه ، میزان مصرف پروفیل زیرسازی ، ارتفاع پروژه و … ارتباط مستقیم داشته و تا وقتی همه این مواد مشخص نگردد نمی توان قیمت نمای جی ار سی را مشخص کرد.


اما اگر قرار باشد نمای جی اف ار سی با کیفیت بالا انجام شود حدود قیمت ها از هر متر مربع 350 هزار تومان شروع و تا متری یک میلیون تومان با توجه با موارد فوق قابل اجرا می باشد. در نظر داشته باشد نمای gfrc بر خلاف نمای کلاسیک و کامپوزیت اضافه متراژی نداشته و معمولا سطح نمایان محاسبه می گردد که از نظر متراژ حدود 20 الی 40 درصد کمتر از نماهای کلاسیک و کامپوزیت می باشد.