مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

لوله کشی روکار بهتر است یا لوله کشی توکار

اینکه لوله کشی توکار بهتر است یا لوله کشی روکار محدوده گسترده ای از دلایل، شرایط و موقعیت ها را پوشش می دهد و اگر فردی بدون بررسی مکان و یا خانه مورد نظر شما برای لوله کشی، اقدام به تعریف از یکی از این دو روش کرد باید به تخصص او شک کنید.

گذشت زمانی که لوله کش برای لوله کشی آب خانه از لوله گالوانیزه و روی کار استفاده می کرد و برای لوله های فاضلاب از لوله پلیکا و یا چدنی زیر کار استفاده می کرد.

امروزه حداقل روی کاغذ چندین روش لوله کشی وجود دارد اما هر یک از این روش ها از جمله لوله کشی روکار و لوله کشی توکار دربند شرایط محیطی و نوع نقشه، ساختار ساختمان و نوع اجرای کار هستند. اینکه صاحب خانه قصد دارد خانه نوساز خود را لوله کشی کند تا اینکه قصد تعمیر لوله کشی را داشته باشد و یا تعویض لوله ها را مد نظر قرار داده باشد همه در تعریف بهتر بودن هر یک از این دو روش تاثر گذار است.
در شرایطی که کار برای لوله کش مشخص نیست و هنوز ابعاد لوله کشی و نوع درخواست را بررسی نکرده است نباید هیچ اعلام نظری مبنی بر بهتر بودن یک روش لوله کشی نسبت به روش دیگر انجام شود.

خصوصا اینکه در بین خود مجریان و مهندسین لوله کشی هنوز هم در خصوص اینکه کدام یک از روش های لوله کشی یعنی لوله کشی روکار و لوله کشی توکار در شرایط متفاوت بهتر است، تردید و ابهام وجود دارد.

در موضوع لوله کشی ساختمان شرایط محیطی، نوع ساختمان، نوع درخواست لوله کشی و حتی نوع لوله ای که برای لوله کشی انتخاب می کنید در اینکه کدام روش لوله کشی بهتر است تاثیر مستقیم دارد.

به عقیده بسیاری از صاحب نظران و مدرسین حوزه تاسیسات در صورتیکه قرار است کار لوله کشی بر اساس طراحی و علم مهندسی تاسیسات انجام شود و برای اولین بار است که لوله کشی در محیطی نوساز انجام می شود بهترین روش برای لوله کشی، لوله کشی توکار است مشروط به اینکه جنس لوله ها از نوع لوله های جدید یعنی 5 لایه و یا پلیمر باشد.

انواع لوله های مورد استفاده در اب و فاضلاب


 از جهت فرآیند ساخت،  لوله فولادی به دو دسته لوله درز دار و لوله مانیسمان (لوله بدون درز) تقسیم بندی می شوند. لوله های درزدار از طریق جوشکاری لبه های ورق فلزی ساخته می شود. از این رو به لوله درزدار معروف هستند.

از آنجایی که روی این لوله ها خط جوش وجود دارد، در صنایع کم خطر مورد استفاده قرار می گیرند. لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز، خط جوشی روی بدنه خود ندارد در نتیجه گران تر از لوله درزدار بوده و در صنایع پرخطر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله مانیسمان از طریق فرآیند نورد و سوراخکاری یک استوانه توپر تشکیل می شود.به طورکلی، لوله ها را می توان از نظر جنس شان به دسته های مختلف دسته بندی نمود. در آبرسانی و جمع آوری فاضلاب عمدتاً از لوله های آهنی و پلاستیکی استفاده می شود. لوله های آزبست سیمان و لوله های بتنی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارند.

در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی انواع لوله های مورد استفاده در آب و فاضلاب ها از جمله لوله پلاستیکی، لوله استیل، لوله فولادی و لوله گالوانیزه بپردازیم. لوله چدنی:این لوله ها عموما از چدن ریخته گری ساخته شده اند که در ابعاد و قطرهای مختلفی عرضه می شوند و در لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

این لوله ها، خواص خوردگی ضعیفی از خود نشان می دهند. معمولا برای جلوگیری از زنگ زدگی این لوله ها، از لوله های آهنی گالوانیزه و یا لوله های فولادی گالوانیزه استفاده می شود که در آن ها پوشش عنصر فلزی روی مانع از خوردگی این لوله ها می شود.


آموزش لوله کشی برق


لوله کشی یکی از مهمترین مباحث در بخش برق ساختمان است که در دوره های آموزش برق ساختمان تخصص دارد و یک برقکار حرفه ای ساختمان باید با آن آشنا باشد تا در کار برق ساختمان و به بهترین شکل ممکن موفق شود. انجام دهید.


این مرحله از سیم کشی ساختمان قبل از نازک کاری ساختمان انجام می شود. با استفاده از لوله کشی برق ، مسیر سیمها از نظر الکتریکی ایمن است و سیمها با مصالح ساختمانی تماس ندارند و بنابراین آسیب نمی بینند و خراب نمی شوند.


برای اینکه لوله گالوانیزه برق در ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام شود ، ابتدا باید برنامه سیم کشی ساختمان مشخص شود. در واقع باید گفت که نقشه سیم کشی در ساختمان جهت حرکت لوله های برق ساختمان را تعیین می کند.


لوله های مختلفی برای لوله فولادی برق در ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها به روش خاصی در لوله کشی اجرا و استفاده می شود.


استفاده نادرست از لوله های الکتریکی می تواند صدمات زیادی وارد کند ، زیرا پس از اتمام ساختمان ، تعویض لوله بسیار دشوار و گران است. بنابراین ، قبل از شروع نصب لوله کشی ، یک برق کار حرفه ای ساختمان باید با انواع لوله های برق ساختمان آشنا باشد و از بهترین نوع در هر مکان استفاده کند.

نقاشی درب و پنجره

رنگ آمیزی درب و پنجره های ساختمان مانند هر کار ساختمانی دیگر به تجهیزات خاصی نیاز دارد و مهمترین ابزاری که باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید تهیه رنگ مخصوص درب و پنجره که برای نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد  است.


برخی از افراد به اشتباه از همان رنگی که برای دیوارهای خود استفاده می کنند برای رنگ آمیزی درب و پنجره استفاده می کنند که این صحیح نیست و رنگی که مخصوص درب و پنجره های کارخانه باشد رنگ خاصی برای رنگ آمیزی سقف با فرمول خاصی تولید می شود.


بنابراین ، هنگام خرید رنگ برای رنگ آمیزی درب و پنجره ، به برچسب درج شده روی رنگ توجه کنید. زیرا برای رنگ آمیزی درب و پنجره ها رنگ مناسبی هستند و روی آنها نوشته شده که مخصوص سطوح چوبی ، کابینت ها و پنجره ها است.


آستر ، رنگ ضد خوردگی ، کاغذ سنباده ، برس نازک و همچنین غلتک های کوچک از دیگر لوازم مورد نیاز برای رنگ آمیزی درها و پنجره ها خواهد بود.


مواد رنگ درب و پنجره


همانطور که می دانید درها و پنجره ها و به خصوص قاب درها خیلی زود کثیف می شوند و این حالت بدی به فضا می بخشد و به هیچ وجه خوشایند نیست. در نتیجه ، رنگهایی که برای درب و پنجره استفاده می کنید باید قابل شستشو باشند و لکه ها به راحتی از روی آنها پاک می شوند.


بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی درب و پنجره ، رنگ روغن است. البته باید بدانید که دو نوع رنگ روغنی مات و براق در بازار وجود دارد.


رنگ روغن مات مخصوص دیوارها است و برای رنگ آمیزی درها و پنجره ها باید از رنگ روغنی براق استفاده کنید. رنگ روغن براق نقص را خیلی سریع می پوشاند و علاوه بر آن قابل شستشو است.


روش صحیح رنگ آمیزی درها و پنجره ها


درها و پنجره ها باید به خوبی و صحیح رنگ آمیزی شوند تا به قول معروف در هنگام رنگ آمیزی رنگ از بین نرود. برای رنگ آمیزی درب ، بهترین کار برای رفع مشکل نشت ، برداشتن درب از لولا است. پس از جدا شدن از لولا ، آن را روی طاق نجار قرار دهید. به این ترتیب درب بهتر و با تسلط بیشتری رنگ آمیزی می شود.


قبل از رنگ آمیزی در و پنجره ، سطح و قاب را با تمیز کننده ها کاملا تمیز کنید. توجه داشته باشید که گرد و غبار و خاک روی سطح باقی نمی مانند. این مهم است و به شما در رنگ آمیزی بهتر کمک می کند.


برای رنگ آمیزی درب ، ما پیشنهاد می کنیم تجهیزات درب مانند دسته و همچنین قفل را از در خارج کنید. این باعث لک شدن دستگیره و قفل در نمی شود.


اگر این تجهیزات قدیمی و زنگ زده هستند ، بهتر است تجهیزات جدید تهیه کنید و پس از نقاشی ، تجهیزات قدیمی را جایگزین آنها کنید.


اگر می خواهید خروجی رنگ آمیزی درب و پنجره شما بدون نقص و ایده آل باشد ، لازم است قبل از رنگ آمیزی سطوح را زیرپوش بزنید.


ابتدا می توانید تمام قسمتهایی را که پوسته دارند ، آستر بزنید و سنباده بزنید. کاغذ سنباده را در یک ظرف آب خیس کرده و سپس آن را روی برجستگی های سطح کار قرار دهید تا برجستگی ها و نقص ها برطرف شود. اگر درها و پنجره های شما جدید است ، توصیه می کنیم قبل از رنگ آمیزی یک یا دو بار سطح آن را لکه دار کنید.


برای اطلاع از قیمت نقاشی ساختمان با شماره تماس های هنرکده راد تماس بگیرید. 

انواع لوله های برق موجود در بازار

یکی از تجهیزات مورد استفاده در ساخت و سازهای امروزی ، انواع لوله ها و اتصالات الکتریکی است که عناصر مهم هستند. آنها در گروه تجهیزات ساختمانی قرار می گیرند ، بنابراین استفاده از آنها در هر پروژه ای ضروری است و در عین حال نیاز به دانش دارد. در ادامه قصد داریم انواع این لوله ها ، اصول استفاده و کاربرد آنها را معرفی کنیم. با شنیدن نام لوله ها و اتصالات ، ممکن است ابتدا به فکر لوله های آب باشید ، اما در ادامه قرار است با انواع مختلف لوله ها و اتصالات الکتریکی آشنا شوید. به طور کلی ، بد نیست بدانید که لوله ها و اتصالات الکتریکی یک ساختمان در واقع مسیرهایی برای عبور سیم ها و کابل ها ایجاد می کند. این محصولات می توانند از کابل های الکتریکی محافظت کنند. لوله های برق در ساختمانهای مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی و به طور کلی در هر کجا که از سیم و سیم رسانا استفاده می شود استفاده می شود. این لوله ها سیم ها و کابل های ساختمان را تنظیم می کنند. از افراد در برابر تماس های ناخواسته محافظت کنید.

سایت لایت هوم انواع لوله های برقی پلیکا ، لوله برق پی وی سی ، لوله گالوانیزه برقی و انواع لوله های خرطومی و فلکسی را ارائه می دهد. شما می توانید اندازه لوله را انتخاب کنید و بصورت آنلاین خرید کنید.

انواع لوله و اتصالات

به طور کلی ، همانطور که می دانید سیم کشی ساختمان یکی از اساسی ترین مراحل است که باید پس از ساخت ساختمان انجام شود. چندین مرحله دارد که هر یک از آنها زمان مشخصی دارد و افراد متخصصی را می طلبد.

تهیه نقشه در ساخت و ساز

اول از همه ، شما باید بدانید که قبل از هر کاری ، شما نیاز به یک برنامه برای سیم کشی ساختمان دارید تا انواع لوله ها و اتصالات را از آن نصب کنید. به عنوان مثال ، شما باید بدانید که سیمها و کابل ها در یک ساختمان کجا قرار دارند. به طوری که می توانید لوله برق را با توجه به اندازه سیم و کابل با اندازه دلخواه خود انتخاب کنید.

اندازه و خط تراز

پس از تهیه نقشه ساختمان ، برای نصب انواع لوله ها و اتصالات ، انواع سوئیچ ها ، پریزها و غیره به خطوطی که باید علامت گذاری شوند ، احتیاج است. کار برق باید در امتداد این خطوط انجام شود. در این مرحله ، پس از در نظر گرفتن محل های نصب لوله های الکتریکی ، باید طوری تراش دهیم که جعبه ها و پریزها و لوله های برق در داخل زمین یا دیوار قرار گیرند. لوله های برق توسط اتصالات به هم متصل می شوند و در دیوارها و کف ساختمان قرار می گیرند. کاربرد اصلی آنها عبور کابل ها و سیم های الکتریکی از داخل آنها است که با کمک دستگاهی به نام فنر انجام می شود.

در این مرحله جعبه های نصب کلیدها و پریزها باید در دیوار تعبیه شوند تا انواع مکانیزم های سوکت یا کلیدهای برق را در خود جای دهد. در اکثر موارد از گچ برای ایمن سازی این قوطی ها استفاده می شود.